A Libri.hu – Online könyváruházzal 2006 óta dolgozunk együtt, az elmúlt évek során számos kisebb és nagyobb projektet valósítottunk meg.
A feladatunk
Az eltelt hosszú idő alatt tevékeny részesei lehettünk a Libri teljes informatikai megújulásának, mellyel az egyik legkorszerűbb rendszer jött létre a szektorban.
Első feladatunk a gyorsan növekvő, ám emiatt teljesítmény-problémákkal küzdő Libri.hu könyváruház megújítása volt, melyet megelégedésre, sikerrel integráltunk a Libri egyedi fejlesztésű ügyviteli rendszerével.
A következő lépést az a változás fémjelezte, mely során a Libri SAP-R3 vállallatirányítási rendszert vezetett be, így egy fajsúlyos projekt keretében bizonyíthattuk, hogy rendszerünk felépítésének köszönhetően nagy szabadságot biztosít az üzemeltetőnek, akár egészen alapvető változtatások megvalósításához is, így a webáruházat illesztettük az új ERP-hoz.
A projekt “melléktermékeként” magasabb szintű automatizálás vált lehetővé és a webáruházon túl, számos az értékesítést vagy a cég belső működését segítő modult és funkciót hoztunk létre. A Libri innovatív gondolkodásának köszönhetően folyamatosan épülnek be a rendszerbe a felhasználók számára látható opciók és a webáruház működését a háttérben támogató modulok, folyamtok.
A megoldásunk
A komplex, teljesen integrált kereskedelmi rendszer alapja az SAP R3, amely egységes számlázást, logisztikai folyamatkezelést, készletkezelést és vásárlótörzs-kezelést biztosít.
A teljesség igénye nélkül, példaként: terméktörzs, raktárkészlet, akciók egységes kezelése, rendelések, bolti nyilvántartások, bolti információs terminálok, törzsvásárlói rendszer, kasszarendszer és számos további alrendszer.
A háttérben működő SAP rendszerhez a kezdetekben olyan kommunikációs interfészt alakítottunk ki, amellyel a webáruház működése a kereskedelmi rendszer többi eleméhez illeszthető, azokkal teljes összhangban működik.
Az adminisztrációs felület, valamint az e-kereskedelmi folyamatok és a felhasználók által is használt felületek megtervezése és megalkotása során egy olyan rendszer jött létre, amely a piacvezető könyváruház üzleti igényeit eredményesen ki tudja szolgálni és a folyamatos továbbfejlesztéshez is megfelelő alapot biztosít.
Az üzemeltetési környezet és a technológia kialakítása során olyan rendszert építettünk fel, amely rugalmasan és üzembiztosan képes kezelni a szezonalitásból (pl. karácsony) vagy a kiemelt promóciós időszakokból adódó megnövekedett látogató- és tranzakciószámot is.
A cég fejlődésével párhuzamosan azóta olyan nagyobb fejlesztéseket végeztünk el, mint pl. a Libri törzsvásárlói rendszerének kiterjesztése az online áruházra. Ebben a projektben az alapvető üzleti igényt és az offline értékesítés során bevett gyakorlatot elemezve alkottuk meg az online felületek sajátosságaihoz alkalmazkodó, a felhasználók számára könnyen és átláthatóan kezelhető, azonban a teljes rendszer üzleti folyamataihoz mégis passzoló megoldásokat.
Külön kihívást jelentett a feladat kapcsán a törzsvásárlói rendszerrel kapcsolatos kedvezmények logikájának integrálása a meglévő, akciókat és promóciókat kezelő összetett kedvezményrendszerbe.
Az eredményeink
A több, mint 10 éves együttműködésünk eredményeképp megteremtettünk egy olyan rendszert, amely képes a partnerünk kereskedelmi tevékenységén túl támogatni a belső vállalati folyamatokat is. A létrehozott megoldás rugalmasságával képes hosszú távú, továbbfejleszthető keretet adni a Libri online jelenlétének. A közös gondolkodás során az e-kereskedelmi tapasztalatunkat a bolti kereskedelem folyamataival ötvözve olyan megoldásokat alakítunk ki, amelyek tovább növelik a Libri sikerességét a magyar könyvpiacon.