A Mastercard és a BIG FISH 2016-ban E-kereskedelmi szemle névvel átfogó programot indított, amelynek célja az online vásárlási élmény fejlesztése volt.
A magyar e-kereskedelmi piac kiemelt szereplőivel együttműködve konverzióoptimalizálásra és a felhasználói élmény fokozására vonatkozó elemzéssel, fejlesztési javaslatcsomagok elkészítésével, valamint a fejlesztési programok koordinációjával segítettünk abban, hogy az egyes piaci szereplők eredményesebbek, felhasználóik pedig elégedettebbek lehessenek.
Nagyobb problémák
A program során az alábbi jelenségekkel találkoztunk a legtöbbet:
Mérési hiányosságok
Az analitikai eszközök pontatlan vagy hiányos bekötése a látogatottsági és e-kereskedelmi mérőszámok nem megfelelő méréséhez vezet, megnehezíti az adatokon alapuló döntéshozatalt.
Technikai hiányosságok
A mobil eszközökre való optimalizálás elengedhetetlen, az egymáshoz túl közel elhelyezett elemek, a kis betűk, illetve a kis kattintható / koppintható felületek rontják a mobil eszközöket használó látogatók élményét. Az oldalak betöltési sebessége nem csak a felhasználói élmény, hanem a keresők szempontjából is fontos tényező, amely befolyásolja a találati listákban való megjelenést és akár a fizetett hirdetések költségét is.
Az analitikai eszközök pontatlan vagy hiányos bekötése a látogatottsági és e-kereskedelmi mérőszámok nem megfelelő méréséhez vezet, megnehezíti az adatokon alapuló döntéshozatalt.
Vásárlási folyamat
A szállítási és átvételi lehetőségek megjelenítése és könnyen használható kiválasztási módja kulcsfontosságú pont a vásárlási folyamatban. A fizetési módok egyértelmű megjelenítése, a különböző online fizetési módokkal kapcsolatos egyértelmű tájékoztatás növeli a vásárlók bizalmát.
Kihagyott lehetőségek
Termékajánlók
A jól elhelyezett termékajánlók, valamint az upselling és cross-selling felhívások hatékonyan növelik az átlagos kosárértéket.
Visszahívó levelek
Az elhagyott kosarakra emlékeztető levelekkel kiemelkedő konverziós arány érhető el és sok félbehagyott vásárlás visszanyerhető. A sikeres vásárlások után kiküldött, értékelésre felkérő levél erősítheti a vásárlók elkötelezettségét, az így megszerzett szöveges értékelések hasznos tartalmat generálhatnak a termékoldalakon.
Eredmények
A megvalósított fejlesztések kiértékelése során újra megvizsgáltuk azokat a pontokat, amelyeket a javaslat csomagban korábban kiemeltünk, az így kapott eredményekből pedig minden résztvevő esetén esettanulmányt készítettünk.
Bortársaság
A reszponzív felületnek köszönhetően a mobil- és táblagépekről érkező forgalom konverziós aránya több, mint 14 százalékot nőtt.
Butlers
Az oldal betöltési sebességének csökkentésével (átlagosan 6,35 mp-ről 2,37 mp-re) az oldalon töltött idő 42%-kal nőtt.
Háda webshop
A kívánságlista értesítő levél 3 hónap alatt több mint 4000 visszatérő látogatást, 4% feletti konverziós arányt, több mint másfél millió forintos plusz bevételt eredményezett.
HVG Könyvek
Az oldal UX felülvizsgálata és optimalizálása 28% bevétel növekedést, 10% konverziós arány növekedést, 12% kosárérték növekedést eredményezett.