A Mastercard és a BIG FISH 2016-ban E-kereskedelmi szemle névvel átfogó programot indított, amelynek célja az online vásárlási élmény fejlesztése volt.

A magyar e-kereskedelmi piac kiemelt szereplőivel együttműködve konverzióoptimalizálásra és a felhasználói élmény fokozására vonatkozó elemzéssel, fejlesztési javaslatcsomagok elkészítésével, valamint a fejlesztési programok koordinációjával segítettünk abban, hogy az egyes piaci szereplők eredményesebbek, felhasználóik pedig elégedettebbek lehessenek.

Az E-kereskedelmi szemle fejlesztési folyamata

Nagyobb problémák

A program során az alábbi jelenségekkel találkoztunk a legtöbbet:

Mérési hiányosságok

Mérési hiányosságok

Az analitikai eszközök pontatlan vagy hiányos bekötése a látogatottsági és e-kereskedelmi mérőszámok nem megfelelő méréséhez vezet, megnehezíti az adatokon alapuló döntéshozatalt.

Technikai hiányosságok

Technikai hiányosságok

A mobil eszközökre való optimalizálás elengedhetetlen, az egymáshoz túl közel elhelyezett elemek, a kis betűk, illetve a kis kattintható / koppintható felületek rontják a mobil eszközöket használó látogatók élményét. Az oldalak betöltési sebessége nem csak a felhasználói élmény, hanem a keresők szempontjából is fontos tényező, amely befolyásolja a találati listákban való megjelenést és akár a fizetett hirdetések költségét is.

Az analitikai eszközök pontatlan vagy hiányos bekötése a látogatottsági és e-kereskedelmi mérőszámok nem megfelelő méréséhez vezet, megnehezíti az adatokon alapuló döntéshozatalt.

Vásárlási folyamat

Vásárlási folyamat

A szállítási és átvételi lehetőségek megjelenítése és könnyen használható kiválasztási módja kulcsfontosságú pont a vásárlási folyamatban. A fizetési módok egyértelmű megjelenítése, a különböző online fizetési módokkal kapcsolatos egyértelmű tájékoztatás növeli a vásárlók bizalmát.

Kihagyott lehetőségek

Termékajánlók

Termékajánlók

A jól elhelyezett termékajánlók, valamint az upselling és cross-selling felhívások hatékonyan növelik az átlagos kosárértéket.

Visszahívó levelek

Visszahívó levelek

Az elhagyott kosarakra emlékeztető levelekkel kiemelkedő konverziós arány érhető el és sok félbehagyott vásárlás visszanyerhető. A sikeres vásárlások után kiküldött, értékelésre felkérő levél erősítheti a vásárlók elkötelezettségét, az így megszerzett szöveges értékelések hasznos tartalmat generálhatnak a termékoldalakon.

Eredmények

A megvalósított fejlesztések kiértékelése során újra megvizsgáltuk azokat a pontokat, amelyeket a javaslat csomagban korábban kiemeltünk, az így kapott eredményekből pedig minden résztvevő esetén esettanulmányt készítettünk.

A konverziós arány több, mint 14%-ot nőtt

Bortársaság

A reszponzív felületnek köszönhetően a mobil- és táblagépekről érkező forgalom konverziós aránya több, mint 14 százalékot nőtt.

Tovább az esettanulmányra…

Az oldalon töltött idő 42%-kal nőtt

Butlers

Az oldal betöltési sebességének csökkentésével (átlagosan 6,35 mp-ről 2,37 mp-re) az oldalon töltött idő 42%-kal nőtt.

Tovább az esettanulmányra…

A kívánságlista értesítő levél 1,5m forint plusz bevételt eredményezett

Háda webshop

A kívánságlista értesítő levél 3 hónap alatt több mint 4000 visszatérő látogatást, 4% feletti konverziós arányt, több mint másfél millió forintos plusz bevételt eredményezett.

Tovább az esettanulmányra…

Az oldal UX felülvizsgálata és optimalizálása 28% bevétel növekedést, 10% konverziós arány növekedést, 12% kosárérték növekedést eredményezett.

HVG Könyvek

Az oldal UX felülvizsgálata és optimalizálása 28% bevétel növekedést, 10% konverziós arány növekedést, 12% kosárérték növekedést eredményezett.

Tovább az esettanulmányra…

A programban
résztvevő partnerek

A programban résztvevő partnerek

Készen állunk az új kihívásokra

Ha hasonló projektbe kezdenél
mostanság, írj egy üzenetet nekünk!